Briefing

Thyrisme - fra stærk branding til konkret omsætning

Torsdag, 10 januar, 2019 - 15:00
THYrisme – Fra stærk branding til konkret omsætning

Vi har fået mange henvendelser om det var muligt at flytte arrangementet til først i det nye år,
da mange er presset af juletravlhed – ikke mindst mange forretningsdrivende. Vi har besluttet at imødekomme ønsket og flytter arrangementet til torsdag d. 10.1.2019 samme tid og sted.

Vi beklager at vi ikke her i første omgang har tænkt på hensynet til detailhandlen – vi vil rigtig gerne have så mange med som muligt. Programmet ser ud til - med en enkelt eller to ændringer - at blive det samme.

Beklager forvirringen i sidste øjeblik og ser frem til d. 10.1.

Med fire korte indlæg stilles der skarpt på den branding, der på mange måder stiller THY i en stærk position som oplevelsesdestination. Vi sætter fokus på fire brandingspor: Thy, Cold Hawaii, Nationalpark Thy og Cold Hawaii Innland. Hvad skaber de af værdi i dag og hvilket potentiale rummer de? Herefter stiller vi spørgsmålet: Hvad mangler vi i Thy, for at vi får omsætning ud af disse stærke brands?

Briefingen rundes af med et konkret forslag om dannelse af et ”Oplevelsesværk” – Et netværk, hvori vi sammen kan udvikle og løfte det, der skal samle vores produkt og gøre det bookbart for vores gæster i området.

Andre har gjort det, og vi skal finde vores vej sammen.

 

 DEL l: 4 billeder på en stærk brandingen af Thy i dag.

  • Velkomst og dagens program v. Henrik Olsen
  • Ole Riis, Turistchef og eventmager Visitthy
    Thy i dag – et unikt samarbejde, og hvor kan det bringe os hen?

  • Sophie Christensen, PR og formidling af Nationalpark Thy
    Nationalpark Thy´s ambitioner og rolle i Thy

  • Rasmus Fejerskov, West Wind og bestyrelsesmedlem i FOCH
    Hvilke potentialer står vi med i Thy og hvordan forvalter vi dem?

  • Thomas Sekkelund, KYST food
    Branding værdien af Thy for en fødevareproducent – hvor kan vi bringe det hen?

    DEL ll: Hvad mangler vi i Thy, for at vi får omsætning ud af disse stærke brands.

  • Kim Bak Kristensen, Thy Erhvervsforum
    Hvordan får vi større omsætning ud af turisme kunderne?

  • Flemming Søvndal, THY RACE og Langbjerggaard
    Hvad kan vi gøre og hvor ligger de lavthængende frugter set fra et udførende perspektiv?

  • Lene Lind, Destination Djursland
    Sådan har vi fundet den fælles vej på Djursland

    DEL lll: Thy versionen og vejen til at ruste os til fremtiden, der venter os.

  • THYRISME – hvilke spor tegner der sig for Thy – opsamling og vejen til næste skridt.

  • Konkrete spor præsenteres for nye fælles tiltag