Briefing

Digitale Strategier i praksis

Tirsdag, 14 juni, 2016 - 15:30
Digitalisering betyder meget mere end nye teknologier og computerkraft...

Digital strategi er som sex i teenageårene: alle taler om det, ingen ved helt hvordan man gør, alle tror alle andre gør det, så alle siger de gør det.

Digitalisering betyder meget mere end nye teknologier og computerkraft - det betyder både en masse nye konkurrenter og en masse muligheder du ikke troede du havde. Reaktionstiden for at finde de rigtige svar er blevet så kort at din digitale strategi i dag bør handle mere agilitet, åbenhed og skalérbarhed end sikkerhed og forudsigelighed. En kontrolfikseret resultatverden er i hvert fald IKKE svaret for danske organisationer. For 5 år siden lavede Innovation Lab 2020-strategier for danske organisationer - det gør vi også i dag og den kortere horisont er et sundhedstegn.

At skabe en digital vinderstrategi handler om løbende at få de rigtige mennesker til at løse de rigtige porblemer. Porblemerne kan være tekniske, forretningsmæssige eller organisatoriske - men den digitale strategi skal fungere som schweizerkniv og beslutningsnøgle for alle. En digital strategi går på tværs af strategiske siloer og har indflydelse på arbejdsgange, roadmaps og strukturer. En digital strategi skal have stor betydning for din organisation, men ikke nødvendigvis store omkostninger. Styring sker ud fra læring - hør hvordan.

Fordragsholder: Anders Sahl Hansen

Varrighed: 2 timer

Sted: EUC Nordvest, Lerpyttervej 52.