Briefing

3D - Print - Konsekvenserne for fremtidens konsumentmarked

Torsdag, 8 september, 2016 - 15:30
3D - Print - Konsekvenserne for fremtidens konsumentmarked

Producere man fysiske varer, må man, for alt i verden, ikke trække på skuldrene i forhold til 3D-print teknologien. Vi forudser en stor omvæltning i forholdet mellem producent og konsument i de kommende år.

I takt med at 3D-printerne bliver mere præcise, og prisen på printere og materialer daler, vil vi se flere og flere investerer i en 3D-printer til hjemmet. I starten vil de primært blive brugt på hobbyviveau, f-eks. til julepunt, accessories og brugskunst etc., men på sigt vil det også blive almindeligt at printe ting som brillestel, haveredskaber og kondisko, for blot at nævne nogle få eksempler.

Den bedste idé vs. det fedeste brand

Allerede nu ser vi hjemmesider, hvor kreative typer lægger deres hjemmelavede 3D-modeller op til kritik og inspiration. Mange af disse modeller er Open Source, så andre kan frit benytte og modificere modellerne - og dette åbner for nogle spændende perspektiver i forhold til udvikling af produkter. Hvis man nu forestiller sig, at brugere af disse sider hele tiden optimerer på hinandens ideer, finder man i sdste ende frem til den bedst mulige løsning. 

Foredragsholder; Jimmi Friborg

Varighed: 2 timer

Sted: EUC Nordvest, Lerpyttervej 52